استاد مدیریت استاد مدیریت استاد مدیریت استاد مدیریت

استاد مدیریت
استاد مدیریت استاد مدیریت استاد مدیریت استاد مدیریت

استاد مدیریت

پنج راه برای بهبود تجربه خرید آنلاین


اگر یک خانم برای خرید کفش پاشنه بلند به یک فروشگاه مراجعه کند، اما کارمند فروشگاه به او یک جفت کفش راحتی بدهد او ناامید شده و احتمالا دیگر تمایل به خرید از این فروشگاه نخواهد داشت.

 

وقتی شما به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید کارمندان، مدیر و سرویس‌دهنده‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند و آن‌ها بخش مهمی از تجربه خرید شما هستند. در مورد این فکر کنید که چرا هر روز صبح به یک کافی‌شاپ می‌روید، شاید اسپرسوهای آن خوب است یا قیمت‌های آن مناسب است اما مطمئنا تعامل کارکنان نیز برای شما ارزشمند است. در خریدهای آنلاین همیشه این کمک‌های شخصی را دریافت نمی‌کنید اما تصور کنید یک سایت بتواند شما را به سمت پیراهنی متناسب با سبک پوشش شما و یا کفشی که به دنبال آن هستید راهنمایی کند. در این‌جا چند راهنمایی برای اینکه مشتریان‌تان بتوانند تجربه واقعی خرید در وب‌سایت‌تان داشته باشند آورده شده است.

1) خوش‌آمدگویی واقعی

 

هنگامی که به یک فروشگاه می‌روید، چه آن رستوران باشد و چه فروشگاه لباس، شما انتظار دارید که صندوق‌دار به شما خوش‌آمدگویی بکند. اگر شما مشتری دائمی باشید آن‌ها احتمالا نام شما را می‌دانند. از مردمی که به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند به همان شیوه‌‌ استقبال کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای DWP استفاده کنید. هر بازاریابی می‌تواند از این ابزارها در وب‌سایت خود استفاده کند.

2) توصیه‌های هوشمندانه

زمانی که یک فروشنده یک مشتری را می‌بیند که پیراهنی را انتخاب کرده است، فروشنده می‌تواند قفسه‌ی ژاکت‌های بافتنی مطابق با پیراهن مورد علاقه‌ی او را هم به او نشان دهد. در وب‌سایت نیز این استراتژی با موتورهای توصیه قابل پیاده‌سازی است. وقتی که یک مشتری در حال مشاهده‌ی یک آیتم خاص است موتورهای توصیه می‌توانند محصولات مشابه را به او نشان دهند.

3) زمینه‌ی آگاهی

زمینه‌ی آگاهی مجموعه ای از حالت و تنظیمات محیطی است که یا رفتار برنامه کاربردی را تعین می کنند یا در آن‌ها یک رویداد برنامه کاربردی اتفاق می افتد که مورد علاقه کاربر است. در بعضی مواقع اطلاعات در مورد زمینه از قبل وجود دارد و در بقیه مواقع این اطلاعات باید با مشاهده محیط کاربر به صورت آنی به دست می‌آید. ابزارهای شخصی‌سازی محتوا در وب‌سایت باید پویا باشند و آن‌ها براساس طیف وسیعی از اطلاعات مشتریان تغییر یابند. بهترین راه برای این کار این است که از آن‌ها بپرسید.

 

4) مکان، مکان، مکان

 

محل گروه هدفی که انتخاب کرده‌اید به دلایل مختلفی مانند آب‌وهوا، زمان، فرهنگ و هنجارهای مکانی که ممکن است وجود داشته باشد، مهم است. به عنوان مثال فیسبوک با استفاده از این تکنولوژی برای تبلیغات مصرف‌کنندگان خاصی را هدف قرار داد یا مثلا گوگل با استفاده از آن نتایج جستجوی مرتبط را نشان می‌دهد. پیاده‌سازی این استراتژی براساس پایگاه داده‌ها و یا با دسترسی به GPS های موبایل بسیار آسان است.

5) حساسیت روی نقطه خرید

 بهزاد حسین عباسی

مدرس مدیریت

استاد مدیریت

سخنران فروش

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن  و فروش و فروشندگی 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری و فروش و فروشندگی 

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی و همایشها و کنفرانسها

مدیر برنامه ها جواد حسنی

09372202257 

9197685104

behzadabbasi.ir

هنگامی که یک مشتری هنگام ثبت برچسب قیمت را بررسی می‌کند و یا و بارها و بارها به قفسه برمی‌گردد، معلوم است که در خرید تردید دارد. کارمند فروشگاه می‌تواند با مشتری حرف بزند و دیدگاه‌های سریع او را راجع به اقلام بداند اما در سایت معمولا جمع‌آوری سریع داده‌ها آسان نیست و معمولا سبدهای خرید رها شده به صورت مرموز باقی می‌مانند. اما یک مطالعه‌ی اخیر نشان‌ می‌دهد که 63 درصد از سبدهای کالای خرید هنوز پتانسیل این را دارند که به فروش برسند. بازاریابان می‌توانند اطلاعات مربوط به زمان و مکان بازدیدکنندگان را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند. ما می‌توانیم شروع به ایجاد تغییرات معنی‌دار برای کاهش سبدهای خرید رها شده بکنیم و مصرف‌کنندگان را به فروش نزدیک کنیم.

ارتباطات در یک تجربه خرید رو در رو برای مصرف‌کنندگان ارزش زیادی دارد و آن‌ها را برای خرید متقاعد کند. بازاریابان دیجیتال نیز می‌توانند همین نکات را در وب‌سایت پیاده‌سازی کنند و تجربه‌ی خریدهای دیجیتال را بهبود دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی